تحقیق رایگان درباره گروه همسالان، نهاد خانواده، ساختار دانش

تقدیم به :
پدر و مادر ارجمند و گرامیم
همسر عزیزم
دو فرزند دلبندم
(محمدحسین و محمدمعین)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
چکیده ………………………………………………………………………………………………1
مقدمه……………………………………………………………………………………………… 2
بیان مسئله………………………………………………………………………………………… 3
اهمیت موضوع………………………………………………………………………………….. 5
هدف کلی تحقیق………………………………………………………………………………….. 6
اهداف جزیی……………………………………………………………………………………….6
سوال اصلی تحقیق……………………………………………………………………………….. 7
سوال های ویژه …………………………………………………………………………………..7
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها ………………………………………………………………7
تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………….. 8
فصل دوم
مقدمه …………………………………………………………………………………………….11
اهمیت شناسایی هویت…………………………………………………………………………. 11
تعاریف هویت………………………………………………………………………………….. 12
سبکهای هویت………………………………………………………………………………….. 14
ابعاد هویت……………………………………………………………………………………… 15
انواع هویت…………………………………………………………………………………….. 16
عوامل موثر در شکل گیری هویت……………………………………………………………. 34
1 ـ 1 رشد شناختی…………………………………………………………………………….. 34
1 ـ 2 نهاد خانواده ………………………………………………………………………………35
1 ـ 3 نهاد آموزشی…………………………………………………………………………….. 38
1 ـ 4 رفتار نوجوانان………………………………………………………………………….. 40
1 ـ 5 گروه همسالان…………………………………………………………………………… 42
1 ـ 6 عوامل اجتماعی فرهنگی……………………………………………………………….. 44
1 ـ 7 تربیت تولد و فاصله سنی فرزندان در خانواده………………………………………… 46
1 ـ 8 تاثیر رسانه ها بر شکل گیری هویت………………………………………………….. 47
جهانی شدن رسانه ها ……………………. ………………………………………………….. 49
مراحل شکل گیری هویت……………………………………………………………………… 50
بنیان های هویتی ………………………………………………………………………………..50
نظریه رشد روانی اجتماعی اریکسون………………………………………………………… 52
مرحله 1 ـ رشد روانی ـ اجتماعی اقتصاد در برابر بی اعتمادی……………………………. 52
مرحله 2 ـ رشد روانی ـ اجتماعی : خودگرایی و اتکا به نفس در برابر شرم و شک……….. 52
مرحله 3 رشد روانی ـ اجتماعی ابتکار در برابر گناه……………………………………….. 53
مرحله 4 رشد روانی ـ اجتماعی : کوشایی در برابر حقارت……………………………….. 53
مرحله 5 رشد روانی ـ اجتماعی : هویت دربرابر گم گشتگی………………………………. 53
مرحله 6 رشد روانی ـ اجتماعی : تعلق در برابر انزوا……………………………………… 54
مرحله 7 : رشد روانی ـ اجتماعی : فعالیت در برابر رکود…………………………………. 54
مرحله 8 : رشد روانی ـ اجتماعی : یکپارچگی در برابرناامیدی……………………………. 54
دیدگاه لوونیگر…………………………………………………………………………………. 55
روند هویت یابی در نوجوانی و جوانی……………………………………………………….. 56
نظریه های هویت یابی……………………………………………………………………….. 56
هویت یابی جوانان ………………………………………………………………………………57
وقفه هویت یابی………………………………………………………………………………… 60
تعلق ……………………………………………………………………………………………..60
پراکندگی هویت………………………………………………………………………………… 60
انواع هویت یابی نوجوانان……………………………………………………………………. 61
بحران هویت……………………………………………………………………………………. 61
پیشینه تاریخی………………………………………………………………………………….. 61
شکل گیری احساس هویت……………………………………………………………………… 63
تاثیر بحران هویت بر جوانان…………………………………………………………………. 64
هویت و جنسیت………………………………………………………………………………… 66
شکل گیری هویت و جنسیت…………………………………………………………………… 67
دانشگاه و شکل گیری هویت دانشجویی………………………………………………………. 68
تعریف اصلاحات………………………………………………………………………………. 68
هویت دانشگاه………………………………………………………………………………….. 68
دانشجو………………………………………………………………………………………….. 68
هویت علمی دانشجو……………………………………………………………………………. 69
شکل گیری هویت دانشگاهی …………………………………………………………………..69
شکل گیری هویت و رشته های تحصیلی…………………………………………………….. 70
نقش دانشگاه در تربیت هویت جوانان………………………………………………………… 71
سیما و محتوای دانشگاه………………………………………………………………………… 72
منزلت و قداست دانشگاه ……………………………………………………………………… 73
دانشگاه جایگاه آموزش و پژوهش……………………………………………………………. 73
نقش دانشگاه در حل بحرانهای فرهنگی و اجتماعی………………………………………… 74
ساختار دانشگاه…………………………………………………………………………………. 74
هویت یابی در دانشگاه…………………………………………………………………………. 76
نظریاتی در مورد زمینه شکل گیری هویت و بحران هویت جوانان و نوجوانان………….76
1 ـ 3 ـ 1 نظریه کورتینیز……………………………………………………………………. 76
2 ـ 3 ـ 1 نظریه آدافر…………………………………………………………………………. 77
3 ـ 3 ـ 1 نظریه کوته………………………………………………………………………….. 77
4 ـ 3 ـ 1 نظریه استانلی هال…………………………………………………………………. 79
5 ـ 3 ـ 1 نظریه اتورانک ……………………………………………………………………….79
6 ـ 3 ـ 1 نظریه بلوزا…………………………………………………………………………. 79
7 ـ 3 ـ 1 نظریه والون …………………………………………………………………………80
8 ــ 3 ـ 1نظریه اشبرانگر …………………………………………………………………….80
9 ـ 3 ـ 1 نظریه مارسیا ……………………………………………………………………….80
10 ـ 3 ـ 1 نظریه اریکسون……………………………………………………………………81
مروری بر پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………….82
هویت و ارزشها …………………………………………………………………………………92
هویت و خلاقیت……………………………………………………………………………….. 93
پژوهشهای تازه …………………………………………………………………………………94
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………….. 98
مدل نظری تحقیق………………………………………………………………………………. 99
فصل سوم
روش تحقیق………………………………………………………………………………….. 102
جامعه آماری ………………………………………………………………………………….102
نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………… 102
ابزار تحقیق ……………………………………………………………………………………102
روش گردآوری

مطلب مشابه :  پایان نامه رایگان با موضوعبستنی، گیری، سی

Author: admin3

دیدگاهتان را بنویسید