عمومی

آیا برای کاهش وزن زیاد می توان ابدومینوپلاستی انجام داد؟ [آپدیت 2023]✅

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال اطلاعات کاملی از عمل ابدومینوپلاستی هستید، این مقاله را از دست ندهید. ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، به منظور برطرف کردن شلی و افتادگی پوست انجام می شود. در این جراحی که به آن تامی تاک نیز می گویند پوست و چربی اضافه شده و ماهیچه های دیواره شکم توسط بخیه سفت می شوند. به وسیله این جراحی که توسط بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران انجام می شود، شما می توانید شکمی تخت و زیبا داشته باشید و از اندام خود لذت ببرید. احتمالا سوالات زیادی درباره جراحی شکم در ذهنتان داشته باشید. ما با گردآوری مطالبی در این حوزه به تمام سوالاتتان پاسخ می دهیم.

افزایش و کاهش وزن، زایمان و ساختار ژنتیکی عواملی هستند که می توانند باعث افتادگی پوست و تجمع چربی در ناحیه شکم و ضعیف شدن عضلات شکم شوند. افزون بر این، در برخی موارد، افتادگی بیش از حد باعث زخم های پوستی و عفونت های قارچی در چین های شکم می شود که در نتیجه تعریق زیاد به وجود می آید. این مقاله اطلاعات جامع و کاملی در مورد تمام ابعاد جراحی ابدومینوپلاستی در اختیار شما قرار می دهد. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید به سایت جراحتو(jaraheto.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا، جراحا و تاپتنا کمک بگیرید.

ابدومینوپلاستی چیست و به چه منظوری انجام می شود؟

ابدومینوپلاستی که به آن جراحی زیبایی شکم نیز می گویند، در حقیقت می توان گفت نوعی عمل پیکرتراشی است که طی آن پوست و چربی اضافی از قسمت وسط و تحتانی شکم برداشته می شود و نتیجه آن تنگ شدن عضلات و ماهیچه های دیواره شکم است. این جراحی تاثیر چشمگیری در بهبود ظاهر برآمده و بیرون زده شکم دارد. اما این نکته را فراموش نکنید که اسکارهای به جا مانده این جراحی دائمی هستند و بسته به نوع عمل، از یک سر ران تا سر دیگر ران امتداد می یابند. این جراحی که توسط بهترین جراح ابدومینوپلاستی در ایران بیشتر به منظور برداشتن پوست و چربی اضافی برای داشتن شکمی صاف تر، بیشتر پس از بارداری یا افزایش و کاهش وزن انجام می دهند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات موثر در یادگیری مهارت های کوچینگ

اگر ماهیچه‌های دیواره شکم جدا شده باشند، می‌تواند به پیوستن مجدد آن‌ها به دیواره شکم کمک کند. علائم کشش گاهی اوقات بریده می شوند یا سفت می شوند تا کمتر آشکار شوند. در حالت ایده آل، وزنتان پیش از جراحی طبیعی است. کسانی که اضافه وزن دارند یا به منظور کاهش وزن می خواهند جراحی شکم انجام دهند، این جراحی مناسب آن ها نیست. برای کاندید مناسب این جراحی، این عمل می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس و کیفیت زندگی آنها ایجاد کند.

کاندیدای مناسب ابدومینوپلاستی

بانوان و آقایانی که فرم بدن خوبی دارند، ولی دچار افتادگی پوست در قسمت شکم هستند و رژیم و ورزش روی آن ها بی فایده است، از نظر بهترین جراح پیکرتراشی در تهران بهترین کاندید برای انجام ابدومینوپلاستی هستند. هم چنین این جراحی برای خانم هایی که به دنبال بارداری های پی در پی دچار افتادگی پوست در شکم شده اند نیز مفید است و بعد از جراحی، شکمشان به حالت اولیه خود برمی گردد. خانم های مسنی که به دلیل کهولت سن، از افتادگی پوست شکمشان ناراضی هستند نیز می توانند برای این جراحی اقدام کنند. این نکته را فراموش نکنید، اگر اضافه وزن دارید و می خواهید وزنتان را کم کنید، و یا در آینده قصد بارداری دارید، انجام این جراحی را باید به تاخیر بیندازید. چون بعد از زایمان و کاهش وزن، عضلات و ماهیچه ها مجددا از هم جدا می شوند و نتایج جراحی از بین می رود.

کاندیدای مناسب ابدومینوپلاستی

روند انجام ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی به دو روش کامل و جزئی انجام می شود. ابدومینوپلاستی کامل که ابدومینوپلاستی استاندارد هم به آن گفته می شود، مختص کسانی است که پوست و چربی اضافی در قسمت فوقانی و تحتانی شکم دارند. طی این جراحی، برش طولانی از یک سر ران تا سر دیگر ایجاد می شود، دقیقا بالای خط رویش موهای زائد ناحیه تناسلی. در ابدومینوپلاستی جزئی که به آن مینی ابدومینوپلاستی هم می گویند، برشی بسیار کوتاه در شکم ایجاد می شود و جای ناف نیز تغییری نخواهد کرد. اما با این وجود، این جراحی به تغییر شکل و فرم شکم کمک می کند. بعد از برش، پوست از دیواره کمی جدا شده تا عضلات تنگ شوند و نزدیک هم قرار بگیرند. در پایان برش ایجاد شده بخیه زده خواهد شد و در آخر، پانسمانی بر روی بخیه ها قرار داده می شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   همه چیز درباره کد تخفیفی‌ها!

دوره نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی عموما چند هفته تا چندین ماه طول می کشد تا بیمار به روال عادی زندگی خود برگردد و بتواند کارها و فعالیت های روزانه اش را انجام دهد. اگر پیش از جراحی، فرد آمادگی بدنی بالایی داشته باشد، قطعا دوره نقاهت کوتاه تری را پشت سر خواهد گذاشت. کسانی که شغل سبک دارند، می توانند دو الی سه هفته بعد از جراحی، سرکار بروند. اما نکته ای که در اینجا باید دقت کنید این است که انجام کارهای شدید بدنی مانند بلند کردن اجسام سنگین و یا خم و راست شدن زیاد به مدت شش هفته و تا بهبودی کامل ممنوع است. خوب است بدانید ورزش های سبک باعث می شود بعد از عمل احساس بهتری داشته باشید.

حتی کسانی که قبل از عمل اهل ورزش نبودند، اگر پس از جراحی شروع به انجام ورزش های سبک کنند، تغییراتی را در کاهش تورمشان احساس می کنند، افزون بر این ورزش کردن از لخته شدن خون در اندام های تحتانی مثل پا پیشگیری می کند. این جراحی چه به صورت کامل و چه جزئی، باعث ایجاد تغییرات زیادی می شود و درصد زیادی از متقاضیان از نتیجه این جراحی رضایت کامل دارند. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که افراد باید بعد از این جراحی رژِیم غذایی متعادلی را در پیش بگیرند.

دوره نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی

کلام آخر

جراحی ابدومینوپلاستی یک عمل زیبایی است پس آن را با جراحی های کاهش وزن اشتباه نگیرید. اگر رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی دارید نیازی به عمل جراحی ندارید اما اگر وزن زیادی از دست دادید و یا بعد از بارداری شکمتان بیش از حد جلو آمد و دیگر به حالت قبل برنگشت، بعد از مشاوره با پزشک متخصص درباره این جراحی تصمیم بگیرید. عموما کسانی که وزن زیادی دارند پس از کاهش وزنشان با پوست اضافی شکم روبرو می شوند در این شرایط راه حل جراحی ابدومینوپلاستی است. ما در این مقاله هر آنچه لازم بود در مورد جراحی ابدومینوپلاستی بدانید را به طور کامل شرح دادیم. برای اطلاعات بیشتر به سایت جراحتو مراجعه کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی برخی وسایل آزمایشگاهی و کاربردشان

منبع :

https://www.tazetarinha.com/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%d9%88/