ترفند، ایده و آموزش

قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی میکند؟

سرمایه‌گذاری در بازار‌های مختلف از جمله طلا، مدتهاست که به عنوان یک ایده‌ برای حفظ ارزش پول مطرح می‌شود. اما این بازار به دلایل مختلف دچار نوسان قابل توجه شده و نمی‌توان بدون دانش کافی وارد این بازار شد. بسیاری از افراد پیش بینی افزایش قیمت این فلز محبوب را مطرح کرده و دلایل مختلفی درباره آن مطرم می‌کنند. در ادامه بیشتر پاسخ سوال «قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی میکند؟» را شرح خواهیم داد. با ما؛ کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی همراه باشید.

نگاهی به وضعیت طلا در سال ۲۰۲۴

همانطور که دیدید قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ صعودی بود وظاهرا قرار است این فلز زرد در بازار فلزات گرانبها به صعود خود ادامه دهد. افراد پیش بینی می‌کنند که نرخ این قلز در سال ۲۰۲۴ برابر با ۲۲۰۰ دلار باشد. همچنین سال بعد؛ یعنی سال ۲۰۲۵ این نرخ به ۲۵۰۰ دلار نیز خواهد رسید. مطالعات نشان از آن می‌دهند که نرخ هر اونس طلا وابسته به چند فاکتور بازهم صعود می‌کند. مهم‌ترین این فاکتور‌ها به شرح زیرند:

  • چرخه کاهش نرخ در ایالات متحده آغاز شده است.
  • دلار آمریکا قدرت خود را از دست می‌دهد.
  • بانک‌های مرکزی باقدرت به خرید می‌پردازند.
  • ریسک‌های ژئوپولیتیکی زیاد می‌گردند.

در ادامه توضیحات تخصصی‌تری در این باره خواهیم داد.

بررسی چند فاکتور تعیین کننده قیمت در بازار طلا

اگر از ما بپرسید که ه فاکتور‌هایی نقش مهم‌تری در تعیین قیمت بازار طلا دارند، ما به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • فدرال رزرو: این فاکتور نقش بسیار مهمی در بازار طلا در سال ۲۰۲۴ دارد. بازار طلا خالی از نوسان نخواهد بود، اما به نظر می‌رسد که فدرال رزرو در افزایش فشار صعودی طلا نقش خواهد داشت.
  • خطرات اقتصادی و ژئوپلیتیکی: درباره اقتصاد در سطح دنیا نگرانی‌های بسیاری وجود دارد. به همین دلیل می‌توان به خوبی روی بازار طلا حساب باز کرد. تحلیل‌های اقتصادی نشان از آن می‌دهند که میانگین قدرت نمایی ۵۰ هفته‌ای در سطح ۱۹۴۰ دلار بوده و همچنان به صعود خود ادامه دهد.
این مطلب را هم از دست ندهید :   38 نکته برای هوش مصنوعی

بازار طلا و تحلیل تکنیکال آن

تحلیل‌های تکنیکال نشان از آن می‌دهند که بازار این فلز گرانبها برای مدتی کوتاه تثبیت شود. اما این را بدانید که اگر قصد سرمایه‌گذاری با دید بلند مدت دارید، این بازار دچار فراز و نشیب‌های زیادی می‌شود. می‌بایست میانگین نمایی ۲۰۰ هفته‌ای به سمت پایین شکسته شود تا شاهد نگرش عموم دچار تغییر شود. هم اکنون سطح این بازار تا ۱۸۰۰ دلار پایین آمده است.