مطالب عمومی سری اول

پاتوق های شبانه تهرانگردی از «بام تهران» تا «استریت فود سی تیر»

روزای داغ تابستون ۹۷ با شروع رقابتای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه همراه شد و نمایش فوتبال در کافه ها و رستورانا دلیل شد تا پارکا و بوستونای بزرگ و کوچیک این کلانشهر هم تا پاسی از شب، مشتاقان زیادی رو واسه تماشای گروهی فوتبال به سمت خود جذب کنن. با پایین اومدن رقابتای فوتبالی و افزایش دما، بعضی از هموطنان تهرانی، واسه گذران شبای کوتاه تابستونی، به سمت مکانای تقریبا خنک شهر میرن تا هم گرمای تیر و مرداد اونا رو کمتر اذیت کنه و هم فرصت گردشگری و تفریح عصرگاهی و شبونه رو در اختیار داشته باشن. سرویس گردشگری ما شما رو با تعدادی از پاتوقای شبونه واسه گذران تابستون آشنا میکنه.

  • بوستون جوانمردان

یکی از بهترین گزینه های واسه شبگردی تابستونی در غرب تهران، بوستون بزرگ جوانمردانه که در محیطی وسیع با مغازه های جور واجور و امکان آسون پارک خودرو، می تونین از فرصتای دوچرخه سواری و ورزشای توپی در زمینی بزرگ استفاده کنین و از آلاچیقای اون واسه خوردن شام به همراه خونواده و دوستان استفاده کنین. بوستون جوانمردان، حد فاصل بزرگراه همت و بزرگراه حکیمه و ۱۵۰ هکتار وسعت داره و ۴۰ تندیس از مشاهیر ایران در اونجا نصب شده.
هر شب هزاران نفر به این منطقه مراجعه میکنن و تا دیر وقت در اون مشغول قدم زدن و بازی و خوردن شام هستن. اگه از فرصتای تفریحی غرب پایتخت استفاده نکردید، بوستون جوانمردان رو در نظر داشته باشین.

  • بوستون نهج البلاغه

واسه هموطنان تهرانی که در شهرک غرب و خوشبختی آباد ساکن هستن، بوستون نهج البلاغه در طول سال، یکی از مقصدهای جذاب و ارزون و خوب گردشگری عصرگاهی و شبونه هستش و سال به سال به ظرفیتای تفریحی و سرگرمی و خدماتی و هم اینکه فضای سبز اون اضافه می شه.
یکی از بهترین بوستونای پایتخت همین بوستون نهج البلاغهه که نزدیک اتوبان حیکم و یادگار امام قرار داره.
اگه خودتون رو به بلوار شهید دادمان شهرک غرب برسونین، انتهای این بلوار به سمت پایین، یکی از ورودهای بوستون نهج البلاغهه. ده ها مغازه و رستوران در این بوستون، پاتوق خوبی رو واسه شبگردهای تهرانی جفت و جور کرده. پل آویزون بوستون نهج البلاغه رو یادتون نره.

  • پارک ملت

نوستالژیک ترین پارک پایتخت پارک ملته که در خیابون ولیعصر شمالی قرار داره.
پارک ملت به دلیل قرار گرفتن در شمال پایتخت، معمولا شبای خنکی رو واسه گردشگران شبگرد به ارمغان می آورد و بستنی فروشای متری روبروی پارک و رستوران و کافه های دور و بر و هم اینکه داخل پارک، تا پاسی از شب به سرویس دهی به گردشگران تابستونی مشغول هستن. پارک ملت دارای امکانات خوبی واسه قدم زدن، بازی کردن کودکان و آلاچیقایی واسه نشستن و گذران شبای داغ تابستون در محیطی دل انگیز و روشنه. بالای پارک ملت، پردیس ملت یکی از بهترین پردیسای سینمایی مدرن کشور در اختیار هنردوستانه که تا پاسی از شب، به اکران فیلمای تابستونی سینمای ایران مشغوله.

  • پارک نیاوران

پارک نیاوران واسه اهالی بالا شهر، یکی از پاتوقای شبگردی تهرانه. کافه و رستوران و بستنی فروشای دور و بر پارک نیاوران، فرصت خوبی واسه گردشگری شبونه تهرانیا جفت و جور کرده که پیشنهاد میکنیم یکی از فرصتای گردشگری شبونه خود رو در این پارک بگذرونین. اگه عصر به پارک نیاوران برید، می تونین فرصت گردشگری داخل مجموعه تاریخی نیاوران رو بدست بیارین. فرهنگسرای نیاوران هم پایین پارک نیاوران قرار داره.

  • دریاچه خلیج فارس

بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه، یکی از پاتوقای جذاب پایتخت نشینان به خصوص در شبای تابستانه. در دور و بر دریاچه خلیج فارس، فرصتای گردشگری و تفریحی خوبی جفت و جور شده که بام لند، یکی از اوناس. امکان قایق سواری و به کار گیری تفریحاتی که در این منطقه در اختیار شبگردها قرار گرفته، امکان خوبی واسه تبدیل شدن این دریاچه به پاتوق تهرانیا ایجاد کرده. دریاچه خلیج فارس مترو نداره و باید با خودرو شخصی راهی شید.

  • پل طبیعت

پل طبیعت هر شب پذیرای هزاران گردشگر از همه نقاط پایتخت بوده و شبا، غوغایی در اونجا از سر و صدای کودکان و نوجوانان برپاست. هم  واسه کسایی که دوست دارن قدم بزنن و هم کسایی که علاقمند به دوچرخه سواری هستن و هم علاقمندان شبگردی در کافه و رستورانا در فضایی خنک و سرسبز، پل طبیعت در حاشیه بزرگراه حقانی، گزینه خوبی واسه شبگردی هیجان انگیزه. این پل چوبی تنها گزینه گردشگری نیس.
منطقه تفریحی پل طبیعت بسیار زیاد شده و شما می تونین دست کم ۱ ساعت در اون پیاده روی کنین و بخشای جور واجور اونو بازدید کنین و از رستوران راه چوبی اون واسه شکم گردی استفاده کنین.

  • بوستون جمشیدیه

معروف ترین بوستون سنگی تهران، بوستون جمشیدیه س که در خیابون امیدوار قرار داره.
بوستون جمشیدیه یکی از پاتوقای قدیمی تهرانیا هستش و یکی از خنک ترین نقاط تهران واسه شبگردی در شبای کوتاه تابستون.

 

  • درکه

درکه، سالها پاتوق شماره یه شبگردهای تهرانی در تابستون بوده و از همه نقاط شهر واسه تفریح به این منطقه مراجعه میکنن. درکه، فضای خوبی واسه پیاده روی، شکم گردی و استراحت تا نیمه شب داره و به نسبت در طول هفته خلوته. درکه در شمال باغ سعد آباد قرار داره.

  • دربند

واسه عاشقان کوهنوردی شبونه، گزینه خوبی واسه شبگردیه. رستورانای خوب و مناسبی در این منطقه در اختیار شبگردهای تابستونی قرار داره و هر شب پر از گردشگرانیه که از این منطقه به عنوان پاتوق دائمی واسه گپ و گفتای هفتگی استفاده میکنن.

  • بام تهران

اگه شبای تابستون به بام تهران برید، از پارکینگ کیپ تا کیپ اونجا تعجب می کنین. جایی که تا پاسی از نیمه شب پر از گردشگره و اومده ان تا پیاده روی کوتاه رو در مکانی خنک با شکلای جور واجور و اقسام رستورانای سنتی و فرنگی تجربه کنن. جایی واسه تماشای زیباییای شبونه تهران و هم اینکه سورتمه سواری!

  • خیابون سی تیر

استریت فود تهرانیا که معروفیت جهانی پیدا کرده، یکی از گزینه های هیجان انگیز پایتخت نشینا واسه شبگردی تابستونی هستش.
خیابون سی تیر، شبا پر از کافه ماشینایی می شه که شکلای جور واجور و اقسام خوراکی و نوشیدنیا رو با قیمتای مناسب در اختیار گردشگران منطقه مرکزی پایتخت قرار میده. اگه قبل از ساعت ۵ عصر به این منطقه برید، از امکان موزه گردی و گالری گردی در دور و بر این منطقه می تونین استفاده کنین. موزه ملی ایران و کاخ گلستان در دور و بر خیابون سی تیره.

  • پارک چیتگر

 

پارک چیتگر یکی از بهترین پارکای تهران واسه شبگردی تابستانیه. جایی  عالی واسه دوچرخه سواری و شام خوردن در محیطی سرسبز. پارک چیتگر و پارک ارم، دو گزینه واسه گذران روزههای تابستون هستش و یکی از پاتوقای شبونه تهرانیا.

  • پارک پرواز

پارک پرواز، از جمله پارکای پر مخاطب تهرانه که بیشتر پاتوق شبونه تهرانیا در غرب پایتخت بوده و جایی خنک با امکانان تفریحی و شکم گردی خوب در دور و برش.

  • پارک پردیسان

از دیگر پارکای حاشیه اتوبانی تهران همین پارک پردیسانه. جایی شلوغ اما پاتوق مطلوب واسه شبگردهای تهرانی. هنوز این پارک امکانات تفریحی کافی و مطلوبی نداره.

  • پارک قیطریه

از قدیمی ترین پارکای تهران همین پارک قیطریه س. اگه خواهان بستنیای خاص هستین، بستنی فروشای روبروی پارک قیطریه رو که تا پاسی از شب باز هستن و جشنواره ای از بستنیای میوه ای رو با شکلات و نسکافه به سبک بستنی فروشای میلان و وین در اختیار شبگردها قرار میده رو یادتون نره.

اگه شمام پاتوقای شبونه دیگه تهران رو می شناسین، به ما اطلاع بدین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با الهام‌بخش‌ترین زنان تاریخ آشنا شوید؛ زنانی که دنیا را تغییر دادند