مطالب عمومی سری اول

از سلول‎های خواب تا اتاق‎های لوله سیمانی؛ گشتی در میان کوچک ترین هتل های دنیا

هتلا در سراسر دنیا در اشکال و اندازه های مختلفی هستن و بسته به هزینه ای که دوست دارین صرف اقامت در اونا کنین، از اتاقایی کوچیک گرفته تا سوییتایی بزرگ و باشکوه جور واجور هستن. خیلی از هتلا در شهرهای بزرگ دنیا تلاش دارن با طراحیای جدید تا حد امکان در فضا صرفه جویی کرده و شکل متفاوتی از اتاقای هتل رو ارائه کنن. از طرفی مسافران زیادی هم به دنبال اون هستن که ارزون ترین هتل ممکن رو واسه اقامت موقت خود پیدا کنن. اگه به دنبال هتل مقرون به صرفه ای هستین یا فقط می خواین اقامت در هتل منحصر به فردی رو تجربه کنین، با فهرست کوچیک ترین هتلای دنیا همراه باشین.

۱- سیتی هاب- هلند، آمستردام

 

هتل سیتی هاب (CityHub) شکل به طور کامل جدیدی از تجربه اقامت در سفر رو به مسافران عرضه می کنه.
این هتل به وسیله دو جوون اهل آمستردام تأسیس شد که در دانشگاه با همدیگه همکلاسی بودن و هر دو علاقه زیادی به سفر و آشنایی با آدمای جدید دارن. خوابگاهای مقرون به صرفه سیتی هاب مناسب مسافرانیه که  از حضور در فضاهای شهری حال می کنن و علاقمندند از زندگی شهری بیشتر بدونن. هزینه هر شب اقامت در این هتل از ۶۴ دلار شروع می شه.
اتاقای سیتی هاب مجهز به یه تختخواب دو نفره، شارژر رومیزی آیپاد و سیستم تغییر رنگ نور اتاق هستن. دستشوییا و حمامای هتل مشترک هستن اما درون اتاقا هم دستشویی اختصاصی کوچیکی هست.

۲- هتل دس پارک- آلمان

شاید تصور اقامت تو یه لوله سیمانی خیلی رویایی به نظر نرسه اما مطمئنا اقامت در این هتل منحصر به فرد تجربه جالبی میشه. هتل دس پارک (Das Park Hotel) اول در منطقه اوتنسایم شروع به کار کرد اما تازگیا شعبه دیگری از اون در شهر بوتروپ هم اففتاح شده.
اتاقای هر دو شعبه این هتل، از لوله های سیمانی ای ساخته شدن که مجهز به یه تختخواب دو نفره، مخزن، چراغ، پریز برق، پتو و ملافه هستن. در فضای عمومی دور و بر اتاقا هم دستشویی، حموم و کافه هتل واقع شدن. اما باحال اینکه در هتل دس پارک مسافران می تونن هر مبلغی که مایل باشن واسه اقامت در این هتل بپردازند، به خاطر همین این هتل واسه هر کسی مقرون به صرفه و قابل استفاده س.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با ۱۰ روش ساده و طبیعی برای رفع خشکی و ترک پا آشنا شوید
۳- پاد هتل- امریکا، نیویورک

واسه اقامت در هتلای شهر نیویورک بیشتر یا مجبورین هزینه زیادی صرف کنین یا با هتلای بدقواره ای رو به رو میشین که اقامت در اونا مورد پسند نیس.
پاد هتل (Pod Hotel) واسه مسافران زیرکی ساخته شده که میخوان در مرکز شهر باشن و از این مزیت بهره مند شن اما هزینه زیادی صرف نکنن. این هتل که دو شعبه در مرکز شهر و منطقه شرقی اون داره، از اتاقای زیادی تشکیل شده که نیازای شما رو برآورده می کنن. اتاقای کوچیک این هتل مجهز به تختخواب دو نفره، شارژر رومیزی آیپاد، وای فای، تلویزیون، حموم و دستشویی، کمد و میز کار کوچیکی هستن. اگه به تنهایی سفر نمی کنین و همسفری دارین، سه نوع اتاق بزرگ تر هم در این هتل هست.

۴- یوتل- انگلیس، لندن

اتاقای یوتل (Yotel) با الهام از قسمت فرست کلاس هواپیماها و به هدف ایجاد فضاهایی کوچیک اما باشکوه ساخته شدن. گروه هدف هتل یوتل، مسافران پر مشغله تعدادی از فرودگاه های بین المللی اروپا هستش.
شعبه لندن این هتل در فرودگاه هیترو، در فضای عمومی یکی از ترمینالای اون واقع شده و مسافران می تونن بدون خارج شدن از فرودگاه، در «کابین» های لوکس اون استراحت کنن. کابینای استاندارد یوتل، ۳/۴۷ در ۲/۵۵ متر مساحت دارن و مجهز به تختخواب دو طبقه، میز کاری کوچیک، تلویزیون، حموم، سینک و دستشویی هستن. واقعا امکانات زیادی به طور هوشمندانه در این فضاهای کوچیک گذاشته شدن.

۵- گرین پلازا شینجوکو- ژاپن، توکیو

کشور ژاپن به ساخت هتلای کپسولی در اندازه کوچیک مشهوره. این هتلا واسه کسایی ساخته می شن که فقط جایی واسه خواب میخوان (و البته واقعا هم این تنها کاریه که می تونین در اونا انجام بدین). شهر توکیو اقامتگاه های این چنینی زیادی داره اما هتل گرین پلازا شینجوکو (Green Plaza Shinjuku Hotel) شاید مشهورترین اونا هستش.
این هتل علاوه بر کپسولایی واسه خواب، سرویس ارائه ماساژ هم داره.
شاید مشتریان این هتل کسایی هستن که به دلیل مصرف الکل مست کردن و نمی تونن خود رو به خونه برسانند و همینطور کسایی که به دنبالی مکانی ارزون قیمت واسه اقامت هستن. هزینه هر شب اقامت در این هتل معمولا بین ۲۰ تا ۴۰ دلاره و اتاقای اون مجهز به وسایل خواب، تلویزیون، اینترنت بی سیم و پریز برق هستن. البته این نوع هتلا شاید واسه کسایی که ترس از فضای بسته دارن مناسب نیستن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۲۸ مرداد؛ سالروز فاجعه آتش سوزی سینما رکس آبادان
۶- کپسول این- ژاپن، اوزاکا

هتل کپسول این (Capsule Inn) که در سال ۱۹۷۹ در شهر اوزاکای ژاپن گشایش شد، واقعا اولین هتل کپسولی دنیا هستش.
این هتل که رهبر صنعت هتلای کپسولیه، به دنبال اون هستش تا واسه مشتریان تجربه اقامت در فضایی شیک و مجهز رو با قیمتی مناسب بسازه. در این هتل بعد از گرفتن اتاق، به اتاق تعویض لباس هدایت میشین، در اونجا لباس هاتون رو درون کمد شخصی تون می ذارین و لباس بلند و گشادی که به شما میدن رو به تن می کنین. این هتل سونا و اسپا هم داره که به کار گیری اون واسه مشتریان هتل مجانیه.

۷- نایت نایت- انگلیس، بیرمنگام

 

هتل نایت نایت (Nitenite Hotel) در شهر بیرمنگام انگلیس، اقامتگاه هایی مقرون به صرفه و مجهز به وای فای رایگان ارائه می کنه.
کابینای خواب این هتل پنجره ای رو به بیرون ندارن اما یه تلویزیون در اتاق هست که تصویر زنده منظره شهر رو نمایش میده. اتاقای این هتل یه نفره، استاندارد و دو نفره هستن و حدود ۶/۸ تا ۱۳ متر مربع مساحت دارن.

۸- هتل هنگ کنگ کایتکی- ویتنام، هو چی مین

هتل هنگ کنگ کایتکی (Hongkong Kaiteki Hotel) در کشور ویتنام، با الهام از هتلای کپسولی ژاپن ساخته شده.
کپسولای یه نفره هتل مجهز به یه گوشی واسه قطع سر و صدای بیرون، پرده ای واسه کم کردن نور بیرون، سیستم کنترل هوا، تلویزیون و یو اس بی، وای فای و اتصالات هدفون واسه شکلای جور واجور سرگرمیا هستن. حماما و دستشوییای هتل مشترک هستن و خارج از کپسولا قرار دارن. اتاقای این هتل ۲/۵ متر مربع مساحت دارن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آیا حیوانات نیز مانند انسان ها قدرت شمارش اشیاء اطرافشان را دارند؟

۹- توبوهتل- مکزیک، تپوزتلن

 

توبوهتل (Tubohotel) مانند هتل دس پارک آلمان از لوله های سیمانی ساخته شده که بعضی از اونا به شکل هرم روی همدیگه قرار گرفتن. اتاقای این هتل مجهز به تختخواب دو نفره، میز، چراغ، پنکه، مخزن، هوله و وسایل خواب هستن. حماما و دستشوییای هتل مشترک هستن و یه استخر هم در محوطه هتتل هست.

هزینه هر شب اقامت در این هتل از ۴۰ دلار شروع می شه.

۱۰- هتل اسلیپ باکس- روسیه، مسکو

هتل اسلیپ باکس (Sleepbox Hotel) اولین هتل فشرده روسیه س. اندازه کپسولای این هتل کمی بزرگ تر از کپسولای خواب ژاپنه اما بازم کوچیک به حساب میان. این هتل پنجاه اتاق خواب بدون پنجره داره که بعضی از اونا تا سه نفر رو در خود جای میدن.
این کپسولا مجهز به تختخواب، میز، چراغ و کمدی کوچیک هستن. حماما و دستشوییای هتل بیرون اتاقا و مشترک هستن. هزینه هر شب اقامت در این هتل از ۵۰ دلار شروع می شه.