مطالب عمومی سری اول

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۸ خرداد؛ بازگشت مقتدرانه انیمیشن «ماشین ها»

باکس آفیس آخر هفته منتهی به ۲۸ خرداد ماه پر بود از سورپرایزهایی  که با برگشت یه مجموعه فیلم تقریباً قدیمی توأمان شد.
در رتبه اون باکس آفیس هفته انیمیشن «ماشینا ۳» (Cars 3) قرار داره که اخرین ساخته استودیو پیکسار تا حالا هستش.
این انیمیشن نوستالژیک در سه روز اول اکران خود تونست ۵۳٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشه که ضعیف ترین فروش در روزای اول نمایشن این فرانچایز هستش اما در کل شروع خوبی حساب می شه.

برند «ماشینا» همیشه به عنوان یه محصول درجه دوم استودیو پیکسار دیده شده و بعد از استقبال ناامید کننده منتقدان و تماشاگران از «ماشینا ۲» به نظر می رسید که استقبال از این دنباله انیمیشنی در حد انیمیشنای دیگه این استودیو مانند «درون بیرون» (Inside Out) یا «در جستجوی دوری» (Finding Dory) نباشه. انیمیشن «ماشینا» عموماً محصولی مختص بچه گونه و افراد بزرگسالی که بچه ندارن معمولاً تمایلی به دیدن این فیلم یا تعقیب خبرهای مربوط به اون ندارن. در واقع لایتنینگ مک کویین کشش چندین نسلی که دیگه انیمیشنای استودیو پیکسار دارای اون هستن رو نداره.

هر چند انیمیشن «ماشینا ۳» نخواد تونست انیمیشنای دیگه استودیو پیکسار رو به رقابت بکشه اما مطمئنا در چندین هفته پیش رو در جدول باکس آفیس جایگاه مناسب و آبرومندانه ای رو به خود اختصاص میده. در هر صورت این انیمیشن تا اواخر ماه جاری و اکران قسمت سوم انیمیشن «منِ نفرت انگیز» (Despicable Me 3) رقیبی در میان فیلمای مربوط به گروه سنی خود نداره. البته این قسمت از فرانچایز «ماشینا» برخلاف انیمیشن قبلی این مجموعه با تبلیغ شخص به شخص خوبی مواجه شده و این موضوع باعث می شه که دستکم آنایی که واسه دیدن این انیمیشن دودل بودن به تماشای اون بشینن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با ۷ مقصر اصلی پیر و چروک شدن پوست آشنا شوید

تابستون سینمایی امسال با استقبال خوبی از طرف سینماروها مواجه نشده اما استودیو پیکسار واسه یه مدت هر چند کوتاه بر باکس آفیس سینماها حکمرانی می کنه.

فیلم «زن عجیب» (Wonder Woman) با ۴۰٫۷ میلیون دلار فروش به مکان دوم باکس آفیس هفته سقوط کرده. بعد از دو هفته صدرنشینی انگار شاهزاده دیانا توان مقابله ناگهاین با انیمیشن استودیو پیکسار رو نداشت هرچند بازم به فروش خیره کننده خود ادامه میده. تا حالا این فیلم ۲۷۴٫۶ میلیون دلار در سینماهای داخل آمریکا فروش داشته و از اندازه فروش فیلم قبلی شرکت دی سی با نام «مرد آهنین» (Man of Steel) در همین یه وقتی عبور کرده. واسه مشخص شدن فروش کلی این فیلم باید مدت زمان بیشتری صبر داشته باشیم و انگار در هفته آینده فروش داخلی اون از مرز ۳۰۰ میلیون دلار هم بگذره. در این صورت فیلم «زن عجیب» رقیبی جدی واسه فیلمای کمیک «بتمن علیه سوپرمن» (Batman V Superman) و «جوخه خودکشی» (Suicide Squad) میشه.

در مقام سوم باکس آفیس هفته و در کمال ناباوری فیلم بیوگرافی ای «همه نگاه ها به من» (All Eyez On Me) در مورد توپاک شکور خواننده افسانه ای موسیقی رپ قرار داره.
به دلیل محبوبیت موضوع فیلم، بیوگرافی توپاک شکور تونسته برخلاف انتقادات شدید از فیلم در سه روز اول نمایش خود ۲۷ میلیون دلار فروش داشته باشه. در کل بر خلاف تبلیغات شخص به شخص منفی و ایرادات منتقدان به فیلم میشه فروش اونو یه موفقیت تقریباً بزرگ واسه سازندگانش دونست. بودجه ساخت این فیلم ۴۰ میلیون دلار اعلام شده از این رو فیلم «همه نگاه ها به من» هنوز راه زیادی واسه رسیدن به سوددهی داره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   گزارش جالب روزیاتو از کیک های لواشکی بانوی گیلانی

فیلم «مومیایی» (The Mummy) با حضور کامل کروز در مکان چهارم باکس آفیس هفته قرار داره.
این فیلم با فروش ۱۳٫۹ میلیون دلاری خود در آخر هفته گذشته تونست فروش کلی خود رو به ۵۶٫۵ میلیون دلار برسونه که ناامید کننده بنظر می رسه هر چند فروش ۲۹۵٫۶ میلیون دلاری فیلم در سطح بین المللی بسیار خوب بوده.
با این وجود از اون جایی که فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) در آستانه اکران قرار داره باید تماشاگر ریزش بیشتر تماشاگران فیلم «مومیایی» باشیم اما به نظر می رسه تا وقتی که استقبال بین المللی از فیلم زیاد باشه بازم تماشاگر ادامه پیدا کردن این فرانچایز باشیم.

در مکان پنجم باکس آفیس هفته هم فیلم «۴۷ متر زیر آب» (۴۷ Meters Down) قرار داره که در مورد تقابل آدم و کوسهای خشمگینه. این فیلم در اولی هفته اکران خود تونسته ۱۱٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشه که از پیش بینیا بسیار بهتر عمل کرده. این فیلم با بودجه ناچیز ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و اول قرار بود در بخش سینمای خونگی به نمایش دربیاد. اما در آخر منتشر کننده فیلم عزمشو جزم کرد که اونو به صورت فیلم سینمایی اکران کنه و انگار این ابتکار نتیجه خوبی به دنبال داشته.
هر چند این فیلم شانسی واسه رقابت با فیلمای گرون و پرطرفدار بالا نداره اما دستکم می تونه هزینه های ساخت خود رو تامین کنه.

فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی گن» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) هم با ۸٫۴ میلیون دلار فروش در هفته گذشته در مکان ششم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی خود رو به ۱۵۰ میلیون دلار در سینماهای داخل آمریکا رسونده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مردان هلندی و زنان لتونی، بلندترین مردمان جهان

در کمال ناباوری در مکان هفتم باکس آفیس هفته کمدی جدیدی با عنوان «شب سخت» (Rough Night) قرار داره که ۸ میلیون دلار فروش داشته.
دیدگاه های متفاوتی نسبت به این فیلم هست اما حضور اسکارلت جانسون در اون بر جذابیت فیلم واسه تماشاگران خواهد اضافه کرد.
اما نباید انتظار خیلی از این فیلم داشت و با در نظر گرفتن بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخت اون دستکم میشه توقع داشت که هزینه ها رو جبران کنه.

انیمیشن بامزه «کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی» (Captain Underpants: The First Epic Movie) هم با ۷٫۳ میلیون دلار فروش در رتبه هشتم باکس آفیس هفته قرار داره.
اخرین انیمیشن ساخت شرکت دریم وورکس تا حالا ۵۷٫۹ میلیون دلار در داخل آمریکا فروش داشته.

در مکان نهم باکس آفیس هفته فیلم «نگهبانان کهکشون نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) قرار داره که با ۴٫۹ میلیون دلار فروش در هفتمین هفته اکران خود تونسته فروش داخلی خود رو به ۳۷۴٫۸ میلیون دلار برسونه.

فیلم ترسناک «در شب میاد» (It Comes At Night) هم با ۲٫۶ میلیون دلار فروش در مکان دهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی خود رو به ۱۱٫۱ میلیون دلار در سینماهای داخلی رسونده.