مطالب عمومی سری اول

لئو مواظب «زمین» باش

لئوناردو دی کاپریو که فعالیت خیریه اش از فعالیت حرفه ای اون در عرصع سینما پیشی گرفته و فعالیت‌های بزرگی رو واسه منابع طبیعی به خصوص در حفظ و نگه‌داری گوریل‌ها انجام می‌دهد .اون در سپتامبر ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد.
دی کاپریو از سال ۱۹۹۸ تا کنون همیشه واسه حفظ محیط زیست تلاش کرده و در بنیادی که با نام اون راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کنه. اون در اکتبر ۲۰۱۴ واسه ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و هم اینکه متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و ۵ اقیانوس زمین، ۲ میلیون دلار کمک کرد، کل کمک‌های مالی ایشون در این مورد به بیشتر از ۳ میلیون دلار می‌رسد.

در کمال تعجب همین آقای دی کاپریو که همیشه از احترام به محیط زیست دفاع کرده، این بار خودش واسه نقض اینجور موضوع‌ای مورد سوال واقع شده.
در کمال تعجب لئوناردو دی کاپریو که همیشه از احترام به محیط زیست دفاع کرده، این بار خودش واسه نقض اینجور موضوع‌ای مورد سوال واقع شده.

به گزارش آسوشیتدپرس، دی کاپریو بازیگر محبوبی که بارها واسه حفاظت از اقیانوس‌ها، زمین و حیوانات در راس خبرها جای گرفته، این بار خودش متهم شده که واسه یه سفر، ۸۰۰۰ مایلی با جت خصوصی پرواز کرده و با این کار به زمین آسیب زده.

اون این راه رو با جت شخصی خودش طی کرد تا جایزه سبز رو واسه تلاش‌های زیست محیطی‌اش دریافت کنه.

گفته شده دی کاپریو، جت خود رو به نیویورک برگردونده و قبل از اون در جشنواره فیلم کن حضور داشت. اون در جشن فیشرمن در ریکیاویک که کمپینی واسه پشتیبانی از آب پاکیرهه، شرکت کرده بود. ایشون در این مراسم جایزه «بیگ فیش» یا «ماهی بزرگ» رو واسه تلاش‌هاش گرفت.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آیا حیوانات نیز مانند انسان ها قدرت شمارش اشیاء اطرافشان را دارند؟

دی کاپریو هنگام دریافت این جایزه گفت: بنیاد من با خیلی از سازمان‌های موثر که واسه پشتیبانی از جهان ما تلاش می‌کنن، همکاری می‌کنه و من مفتخرم که بنیاد هودسون ریکیاویک هم از جمله اوناس.

می‌دانیم که جهل، حرص، طمع و سوءبرداشت در دیدگاه‌هامون درباره حقوق اساسی مثل دسترسی به آب پاکیره واسه هر موجود زنده روی سیاره ما، چقدر زیان‌باره.

در هر حال دی‌کاپریو پس از ادای این سخنرانی با جت  خود به کن رفت و یه سخنرانی هم درباره ایدز در برنامه سینمایی «ام فار» اجرا کرد که در آخر تو یه شب ۲۵ میلیون دلار پول جمع‌بیاری شد.

دی کاپریو تا حالا در این باره صحبتی نکرده اما یکی از دوستان نزدیک ایشون می‌گوید پروازهای اون حساب و کتاب نداره و هر وقت لازم باشه با پرواز شخصی از این جا به اونجا می‌رود. این تنها راهیه که اون می‌تونه به همه برنامه‌هاش برسه.

این بازیگر محبوب که جایزه اسکار امسال رو دریافت کرده در فستیوال سال پیش هم واسه به کار گیری کشتی پرمصرفش در تعطیلات مورد سوال واقع شد و در هک مدارک شرکت سونی هم روشن شد که اون در ۶ هفته ۶ بار با جت شخصی‌اش پرواز کرده.

دی کاپریو امسال در نشست اقتصادی جهان ۱۰ میلیون پوند به این بنیاد کمک کرد تا صرف پروژه‌های سبر شه.